Ook hier is het carnaval! - Reisverslag uit Cusco, Peru van Linda Peters - WaarBenJij.nu Ook hier is het carnaval! - Reisverslag uit Cusco, Peru van Linda Peters - WaarBenJij.nu

Ook hier is het carnaval!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Linda

21 Februari 2009 | Peru, Cusco

Hola amigos y amigas,

in Nederland is de carnaval nu in volle gang, maar ook hier heb ik al wat van deze feestvreugde kunnen proeven: carnaval wordt hier gevierd als een waterfestijn, vooral toeristen zijn natuurlijk doelwit. Morgen schijnt de leukste dag te zijn, dus ik ben benieuwd. Op mijn project hebben we de carnaval afgelopen donderdag al ingeluid en ´la professora´ was natuurlijk zeik en zeiknat.

Vorig weekend de nachtbus met Jennifer genomen naar Nazca. In de ochtend werden we op het busstation meteen begroet door bureautjes die de vlucht boven de lijnen aanbieden. We konden een goede deal maken en rond het middaguur stegen we op in een klein vliegtuigje met 5 toeristen en de piloot. Het uitzicht was fantastisch, blauwe hemel, zon en dan de bijzondere Nazca-lijnen onder je. Het is een raadsel hoe ze precies ontstaan zijn. Overal om je heen woestijn en dan de lijnen in de vorm van dieren en figuren. Ongeveer 35 minuten later stond ik weer met beide benen en een ervaring rijker op de grond (nog een klein beetje natrillend en misselijk, maar dat weet ik aan het feit dat ik niet ontbeten had ;-))

Nazca zelf is geen mooie plaats, dus we namen meteen de bus door naar het idyllische Huacachina, een oase midden in de woestijn, omringd door enorme zandduinen. Hier vonden we een relaxte hostel met zwembad en hangmat en zijn we op zondag gaan sandboarden! Op een plank de zandheuvels af....genieten! Het weer hier bijna aan de kust was warm en zomers.

Zondagnacht weer met de nachtbus terug naar Cusco, slopend, maar met een voldaan gevoel! De derde week van het project zit er ondertussen op en jaaaaa....de muziekinstrumenten zijn er nu ook! Allereerst een keyboard aan kunnen schaffen waar de kinderen zo blij mee zijn! In maart beginnen de scholen en vanaf dan wordt er wekelijks muziekles gegeven op het project. Vandaag heb ik nog een gitaar, saxofoon en typisch Peruaanse fluit aangeschaft.

Verder hebben we een sportieve week gehad, want we zijn gaan volleyballen! Een net, palen en touwen gekocht. Alles gaat ietwat provisorisch, maar het werkt uiteindelijk wel! En ik wilde per se een blikopener vinden voor het project, want iedere week worden de blikken melk 1 voor 1 geopend met een mes; onhandig en gevaarlijk. Bijna een hele ochtend op zoek geweest met Luisa, Jose en hun zoon en last but not least gevonden. Dat geeft dan weer een fijn gevoel, al gaat het dus alleen maar om een blikopener!!

Vanuit Nederland waren twee pakketten gearriveerd die ik mocht ophalen op het postkantoor. 1 was van mijn peetoom en peettante, gevuld met trainingskleren van PSV van vroeger van mijn neef. Hier kennen ze PSV wel, waar Peruaan Farfan heeft gespeeld, dus dat vonden ze ook alweer te gek. Een heel team kunnen ze met de kleding opstellen. De andere doos kwam van mijn vriendin Kim en was gevuld met babykleding, ook zeer welkom. GRACIAS wederom namens alle kinderen en begeleiders aan alle sponsoren! 1 filmpje probeer ik dadelijk te uploaden waarin de kinderen hun dank in koor aan jullie uiten!

Nog maar 1 week te gaan op het project, wat gaat de tijd snel. Ik kan me nog niet zo goed voorstellen dat ik vrijdag alweer afscheid ga nemen van die schatjes.

Verder nog salsalessen genomen afgelopen week, wat is dat toch een heerlijke dans. En vandaag nog wat cultuur gesnoven in Cusco zelf, de kathedraal bezocht, de kerk van San Blas en een museum. Mooi, mooi, mooi...

Ciao en.....ALAAF!
x Linda

  • 22 Februari 2009 - 06:48

    Tamara:

    Hé Linda
    ik zit weer te genieten van je verhaal en je foto's.
    Fantastisch, wat zal jij genieten.
    Fijn weekend en geniet nog maar lekker
    groetjes Tamara

    alaaf!

  • 22 Februari 2009 - 07:37

    Stichting Muses:

    Hee Linda!
    Nou het filmpje en de foto's zeggen alles! Je hebt geen woorden er voor nodig haha. Super dat je dit hebt kunnen regelen en dat de kids zoo blij zijn!
    Geniet nog van alles zou ik zeggen!
    Groetjes Nicole

  • 22 Februari 2009 - 09:51

    Christel:

    Haha.. ook daar iedereen aan het volleyen!
    Goed bezig...

    En inderdaad wat gaat de tijd snel. Maar je kunt wel lezen dat jij je tijd goed aan t besteden bent!

    Geniet nog van je laatste week met de kids!
    En van de carnaval. Doen ze daar ook aan fruhshoppen (haha)?

    Groetjes
    Christel

  • 22 Februari 2009 - 10:08

    Theo:

    Ha Lin!

    Mooi verslagje weer! Geniet van je laatste weekje met de kids...daarna komt de Machu Pichu in zicht he ;-)

    Kus!! ikke

  • 22 Februari 2009 - 13:38

    Anouk:

    Hi Lin,
    Jeetje, nog maar een weekje en dan is het eerste deel van je reis al voorbij. Dat gaat snel hè! Weer heel leuk om je berichtje te lezen en foto's te zien. Wat mooi zeg, die woestijn! Ik stuur later nog wel even een berichtje. Moet nu rennen voor de sportschool.... ga eindelijk weer eens een keer.

    X Anouk

  • 22 Februari 2009 - 18:45

    Yvonne (van Bree):

    Hé Linnie,

    Ik las dat er nog een Yvonne is, dus maar even met achternaam. Super wat je in die korte tijd geregeld hebt. Jij vindt het misschien lastig om die schatjes achter te laten, maar dat zal ongetwijfeld ook voor hen gelden.
    Het is aandoenlijk om te lezen dat ze met zo weinig, zo gelukkig zijn. En voor ons niet te begrijpen dat een eenvoudige blikopener het verschil kan maken.
    Gezellig dat je nog iets van de carnaval proeft. Wij zijn net terug na twee dagen feesten. Hans is met zijn loopgroep vandaag eerste geworden in de optocht (Pijp en swaffelkorp Heeze). Het was weer hilarisch; niet uit te leggen, en dat zal ik hier ook niet doen. Je ziet de foto's wel een keer.

    Fijne week en tot het volgende bericht,

    Yvonne

  • 22 Februari 2009 - 19:18

    Ellen:

    Jee Lin,
    Je ziet en doet echt vanalles! leuk hoor, en wat heerlijk dat het zo'n mooi weer is, hier maar koud. Jij mazzel dat je de carnaval niet hoeft te missen...Wat leuk vd PSV-kleren, en fijn dat het allemaal goed aankomt. Hoe verder na deze week lees ik vast weer. Hier gaat het goed. Met kinders ook. Annefleur 3 jaar geworden. Was blij met alle aandacht, hoewel we het maar heel klein vierden. Opa en oma op vakantie, mama zelf moest werken later op de dag...Rosalie durft 2 stapjes te zetten maar meer niet..
    Heel veel plezier nog, geniet, de tijd vliegt!
    Gr Ellen

  • 23 Februari 2009 - 09:28

    Daniël,Audrey,Yari:

    Hallo Linda,

    We hebben net even je leuke mailtje door gelezen. Nogmaals geweldig wat je allemaal doet voor de kinderen.Dat moet je toch een fantastisch gevoel geven.
    Geniet nog maar volop van deze laatste week met de kinderen en vier maar lekker carnaval op z'n Peruaans. Wij zijn gisteren met Yari naar een boerenbruiloft geweest.Oh,bijna vergeten,we hebben de 50 euro over gemaakt. Hopelijk kun je deze nog goed besteden.

    Veeeeleee groeten en aaaaaaalaaaaaaaaaaf uit Maasbracht!!!!!

    Dikke kus!!!!
    Yari,??????,Audrey en Daniël


  • 23 Februari 2009 - 11:33

    Inge:

    Hi Linda!

    Ik zit hier achter mijn computertje met een redelijk brak hoofd, ook ik ben carnaval aan het vieren!
    Maar so, wat gaaf sandboarden, mini-vliegtuigje; je doet het allemaal maar! En wat heerlijk dat je daar zo 'goed' kunt doen, jij bent goed bezig meissie! Geniet nu nog maar even extra lekker!

    Liefs Inge

  • 23 Februari 2009 - 14:06

    Theo:

    Heb de Walvis gevonden! Werk er nu ;-)

  • 24 Februari 2009 - 19:17

    Manon:

    He lieve schat! ik ben ongelofelijk trots! wat fijn dat je zoveel voor die kids kunt betekenen! En wat is het daar mooi! en nogmaals,als ik niet zo´n schijtert was ;-)
    meis geniet nog van je laatste week in cusco en dan klaar voor je fysieke uitdaging....
    ik denk aan je! X

  • 24 Februari 2009 - 21:05

    Danielle:

    Ha Lin,
    Zo wat een uitzicht zeg daar in dat vliegtuig, echt gaaf!
    Ik zie wel dat je daar niet stil zit, super wat je allemaal al hebt geregeld voor die kinderen!
    Geniet er maar lekker van. Groetjes Danielle en een dikke knuffel van Abby.

  • 24 Februari 2009 - 21:09

    Danielle:

    Wij hebben je trouwens gevonden op het filmpje en gehoord ha ha!

  • 01 Maart 2009 - 10:04

    Tim:

    Hé die Lin,

    Superleuke foto's en verhalen!!

    Echt heel knap van je waar je mee bezig bent, geniet ervan!!!

    Take care, Tim

  • 02 Maart 2009 - 08:17

    Lenny:

    Ha Linda,

    Leuk om het allemaal zo mee te beleven. Groeten uit een grijs Nederland.

  • 03 Maart 2009 - 19:35

    Kris:

    hey lieve lin.
    eindelijk heb ik weer eens beschikking tot een pc! Ik sta er echt van te kijken wat je allemaal doet! wat een lef, en fijn dat je het die kindertjes o blij maakt. geniet nog van je reis en ik blijf volop meelezn! dikke xus

  • 04 Maart 2009 - 13:48

    Theo:

    Wow...je zult nu in de trein zitten, terug van Machu Pichhu!
    Ben zoooo benieuwd hoe het is geweest voor je!!!

    Tot snel Lin, liefs en een knuffel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Peru: 2 weken Spaans studeren, 4 weken vrijwilligerswerk in een naschoolse opvang en dan de Inca trail naar Machu Picchu! Vervolgens reizen:-) Bolivia: 3 weken Ecuador: 4 weken Curacao: 1 week

Actief sinds 10 Okt. 2008
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 90094

Voorgaande reizen:

04 Juni 2010 - 09 Juli 2010

Colombia en Panama

17 Januari 2009 - 30 April 2009

Peru, Bolivia, Ecuador, Curaçao en Miami

Landen bezocht: