Fotootjes! - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van Linda Peters - WaarBenJij.nu Fotootjes! - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van Linda Peters - WaarBenJij.nu

Fotootjes!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Linda

05 April 2009 | Ecuador, Cuenca

Uiteindelijk een goede computer gevonden die wél onze foto´s kan uploaden! Bij het laatste verhaal kun je nu dus ook de foto´s bekijken. En onderaan deze nieuwe update zal ik ook weer wat fotootjes plaatsen.

Na Canoa zijn we de Ecuadoriaanse kust afgezakt tot aan Puerto Lopez. Een gezellig vissersplaatsje waar we een top slaapplek vonden: een eigen cabaña, houten hutje, met hangmat, privé badkamer, ieder een eigen bed met klamboe (dit keer geen ´spinnen´ erboven), gelegen in een fantastische tuin vol geurige en kleurige bloemen en planten. Ontbijt werd geserveerd met uitzicht op zee en tussen 18 en 18.30 uur konden we hier met een vers vruchtensapje in de hand genieten van de ondergaande zon.

Nabij Puerto Lopez ligt het enige maritieme Nationale Park: Parque Nacional Machalilla. Onderdeel van dit park is het ´Klein Galapagos´ eiland, Isla de la Plata. Ook op het vasteland is het Nationale Park te bewonderen in de vorm van het idyllische en nagenoeg verlaten strand Los Frailes. Hier gingen we een dag luieren en wandelen naar de mirador, uitkijkpunt vanaf waar de kustlijn in volle glorie te aanschouwen was. Onderweg naar Los Frailes voor de eerste keer transportpech ondervonden: onze tuk-tuk, hier moto-taxi genoemd, kreeg een lekke band! Als het hierbij blijft mogen we in onze handjes klappen, want de wegen zijn hier over het algemeen niet zo goed begaanbaar...(uitzondering de Panamerican Highway tussen Quito en Guayaquil naar schijnt, maar die weg hebben we natuurlijk net niet genomen!)

Gisteren dan het ´Galapagos´-eiland bezicht, erg de moeite waard. Op een uur en 20 minuten varen van Puerto Lopez ontmoetten we net voor het bereiken van het eiland een zeeschildpad, prachtig dier. Op het eiland een 3 uur durende wandeling in de volle zon gemaakt waarbij we 3 verschillende vogels tegenkwamen die allen alleen op de Galapagos-eilanden leven en de 1000 km naar Isla de la Plata kunnen overbruggen. De grappigste en meest herkenbare was wel de ´vogel met de blauwe voetjes´ (piqueros patas azules).

Wat verder een bijzondere toeristische attractie vormt in Puerto Lopez is de dagelijkse vismarkt. Vanaf half 7 ´s ochtends tot een uur of 10 is het een drukte van jewelste op het strand, in het water en in de lucht met vissersbootjes, vrachtwagens, hardwerkende Ecuadorianen, zeemeeuwen die de vis proberen te jatten en kinderen die de vissen die op de grond rapen snel in hun tas stoppen. Een prachtig tafereel!! Twee ochtenden zijn we dit gaan bewonderen, waarbij we de eerste keer hoorden dat rond half 7 de grootste vissen het land op werden gebracht. Dus wekkertje om 6 uur en het werd beloond: de grootste vis die we zagen was een tonijn van maar liefst 80 kilo!

Vandaag weer een reisdag gehad vanaf de kust terug naar het binnenland, naar het koloniale stadje Cuenca. Volgens de meeste Ecuadorianen en reizigers verdient Cuenca de titel ´mooiste stad van Ecuador´. De komende dagen zullen we dat zelf ook gaan ontdekken en beoordelen. Maar de eerste indruk net na aankomst is al veelbelovend....

Ciao,
muchos besos de Angelique y Linda

• 06 April 2009 - 06:33

Stichting Muses:

Haai Linda!
    Super mooie foto's zeg! Super dat je er nu ook een beeld van kan vormen haha! wel gaaf hoor de galapagos eilanden! geniet er nog van!
    groetjes Nicoel

• 06 April 2009 - 06:48

Marjan:

Hee Linda,

Je hebt echt schrijftalent! Ik lees al je verhalen met veel plezier. En ben tegelijkertijd jaloers op al die prachtige belevenissen. Geweldig!! Zeker met al die foto's erbij is het plaatje compleet. Ik heb er alle vertrouwen in dat jullie er volop van genieten. En terecht ;-)!

Liefs,
    Marjan

• 06 April 2009 - 10:44

Kim De Reus:

He Lin,

ik mistte de foto's al bij je vorige verhaal ... :-)
    Ik kan het niet vaak genoeg zeggen ... geniet geniet geniet geniet geniet ...

Dikke x Kim

• 06 April 2009 - 11:07

Frank Van Gulik:

Dag meissie,

Wat een avontuur. Kun je dadelijk als je terug bent nog wel wennen aan ons kikkerlandje met zijn opvliegerige, gehaaste bewoners?
    Het gaat je goed .

groeten FrankieBoy

• 06 April 2009 - 12:08

Yvonne:

He Linda,

Wat gaaf allemaal! Zo te lezen heb je het prima naar je zin. Lijkt me ook helemaal geweldig daar! Hier begint het al lekker lente te worden. Ik ben zelf net terug uit Cuba, studiereis :)
    Nou, geniet er nog lekker van, want over 3 weekjes ben je alweer thuis!

groetjes Yvonne

• 06 April 2009 - 14:31

De Bode:

Heel mooi allemaal,maar ik wil ze ook zien en alleen Jan Thomassen.
    nog veel plezier.

• 06 April 2009 - 14:32

De Bode:

Sorry ik bedoel,en niet alleen Jan Thomassen.

• 06 April 2009 - 15:49

Marscha:

Wat zie je bruin!!!
    Gaaf joh...

Hé Lin heb je je al aangemeld op www.mooioptijd.nl voor mijn nieuwsbrief ;-).

Deze week wil ik namelijk de eerste versturen! Dan blijf je een beetje op de hoogte van Arrangé ;-).

Succes met alles en genietse....

• 06 April 2009 - 15:49

Marscha:

Wat zie je bruin!!!
    Gaaf joh...

Hé Lin heb je je al aangemeld op www.mooioptijd.nl voor mijn nieuwsbrief ;-).

Succes met alles en genietse....

• 06 April 2009 - 17:31

Els:

Wat ziet dat er allemaal mooi uit. geniet er nog van de laatste 24 dagen.

xx Els

• 06 April 2009 - 17:31

Petra:

Wat een mooie dingen zie jij daar!! Neem ze maar goed in je op. Ik ben blij dat je zo kunt genieten. Super!! Enne... je hebt inderdaad schrijftalent, boekje..???
    Have fun!!! Liefs Petra

• 07 April 2009 - 12:09

Miranda:

Hoi Linda en Angelique,

Wat een prachtige foto's en wederom een mooi verhaal (Jezus Linda wat zie jij bruin!). Je zou er inderdaad een boekje (of reisgids: the lonely girl planet, en dan bedoel ik natuurlijk niet eenzaam, maar onafhankelijk!) van moeten maken. Wat betreft je werk zit je daarvoor op de juiste plek!
    Geniet van jullie reis. Ik kan niet wachten tot ik de verhalen live hoor.

Groetjes,
    Miranda

• 07 April 2009 - 19:19

Karin:

¡Hola Linda!

Leuk weer een nieuw bericht van je te lezen en mooie foto's te kunnen bekijken. Eigenlijk ben ik wel jaloers op je hoor. Behalve op de akelige spinnen dan. Maar het is je van harte gegund hoor. Ik kijk uit naar het volgend bericht. X Karin