Blije gezichtjes en constant ´gracias´ - Reisverslag uit Cusco, Peru van Linda Peters - WaarBenJij.nu Blije gezichtjes en constant ´gracias´ - Reisverslag uit Cusco, Peru van Linda Peters - WaarBenJij.nu

Blije gezichtjes en constant ´gracias´

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Linda

12 Februari 2009 | Peru, Cusco

Buenas tardes, of voor de meesten van jullie ´buenas noches´.

Weer een week verder en wat heb ik al veel kunnen aanschaffen voor het project! Echt geweldig.

Dinsdagochtend ben ik met Luisa, haar man, Sanne (andere vrijwilligster op het project) en 8 kinderen op pad geweest om schoenen voor de kinderen te kopen. Vorig jaar waren de 8 armste meisjes op het project aan de beurt om in tenue gestoken te worden zodat ze naar school kunnen; nu kan ik dit, met behulp van het sponsorgeld, voor de 8 armste jongens waarmaken. Die blije gezichtjes maken je dag! Al zoveel knuffels gehad van de kinderen, onbeschrijfelijk. Op de zwarte markt geslaagd voor de schoenen en een kleermaker aan het werk gezet om de tenues klaar te hebben voor ik klaar ben met mijn werk hier. Ik wil het resultaat uiteraard graag zien, zodat ik de foto´s ook met jullie kan delen.

Woensdag zijn we met bijna 50 kinderen en 4 begeleiders naar de dierentuin gegaan. De rit ernaar toe met de bus was al een belevenis. Puma´s en condors gezien en wederom veel blije snoetjes.

Vanochtend weer op pad gegaan voor verdere inkopen: zakken rijst en suiker van 50 kilo gesjouwd, met de voedingsmiddelen die ik heb kunnen aanschaffen kunnen ze nu bijna een jaar vooruit. Verder bij de farmacia pleisters, alcohol, paracetamol etc. aangeschaft. Het is wel super om te zien dat het geld zo goed besteed kan worden.

Op mijn wensenlijstje staan nog muziekinstrumenten. Luisa kent een man die de kinderen muziekles wil gaan geven, dus ik hoop dat ik nog voor de instrumenten kan zorgen.

Verder afgelopen weekend naar Arequipa geweest: mooie stad met veel koloniale gebouwen. Een heerlijk toeristische bustour gedaan op zaterdagmiddag, waardoor we veel van de stad en ook buiten de stad hebben gezien. Op zondag een prachtig klooster bezocht: Monasterio de Santa Catharina, echt een stad binnen de stad. Geweldige architectuur en kleuren, 2 uur rondgezworven daar. Die avond wilden we goed stappen, maar echte disco´s kwamen we niet tegen. Wel een karaoke-bar en Jennifer en ik hebben ons eraan gewaagd: Hello van Lionel Richie werd de keuze en we eindigden op de tweede plek! Het bewijs is er, misschien ga ik het filmpje nog wel plaatsen...

Morgenavond weer een nachtbus voor de boeg, dit keer richting Nazca, waar de beroemde Nazcalijnen vanuit de lucht te bewonderen zijn. Het kleine vliegtuigje waarmee je over de lijnen vliegt heeft al vele mensen misselijk gemaakt, dus ik hoop dat mijn maag sterk genoeg zal zijn....

Zometeen weer ouderwets op donderdag op stap. Het lijkt wel een tweede studententijd...genieten dus.

Veel liefs,
Linda

  • 12 Februari 2009 - 22:46

    Chantal:

    Goed werk Lin!
    Echt top!
    En wat een mooie fotos zeg!
    Wat een mooie ervaring!
    Liefs xxx Chantal

  • 12 Februari 2009 - 23:03

    Theo:

    Lieve Lin!

    Wat een geweldig bericht weer. Hartstikke leuk dat je zoveel praktische dingen kunt doen met je geld. Dat moet echt genieten zijn voor je!
    Echt prachtig!

    Dikke kus van mij, tot snel weer he xxx

  • 13 Februari 2009 - 05:47

    Marscha:

    Wat ben je goed bezig. Ben trots op je !!! En de mensen daar allemaal nog veel trotser...

    Uniek hoor, zo'n tweede studententijd... Geniet er maar mooi van!

    xx

  • 13 Februari 2009 - 05:58

    Dorien:

    Linda ik ben trots op je dat jij dit allemaal doet voor die dreumeltjes daar!! Heel veel succes verder en blijf vooral genieten. Ik geniet van jou verhalen.
    Je buurvrouw dorien

  • 13 Februari 2009 - 05:59

    Stefan:

    Hey Linda,
    Leuk om je verhalen te lezen, al had ik zie iets langer verwacht..hehe..zo te lezen ben je erg goed bezig daar, leuk al die blije gezichten kunnen wij ons niet voorstellen he.....

    Foto's zijn ook erg mooi, beter dan dat saaie nl hiero.

    Veel plezier en succes nog gegroet x stefan

  • 13 Februari 2009 - 07:53

    Miranda:

    Hoi Linda,

    Wat leuk om weer van je te lezen. Geweldig wat je allemaal doet voor 'jouw' kinderen. Super.
    Heerlijk om je te zien stralen op de foto's. De natuur daar vind ik echt prachtig. Wat zuur dan om te zien dat er ook mensen leven die het heel moeilijk hebben.
    Ik ben erg benieuwd naar je vliegreis boven de Nazcalijnen. Hou je taai!

    Heel veel groetjes
    Miranda

  • 13 Februari 2009 - 08:00

    Inge:

    Mooi zeg, dat je daar de kindertjes en begeleiding zo blij kan maken! En ook op iedere foto je eigen stralende lach, goed om te zien!

    xx Inge

  • 13 Februari 2009 - 08:58

    Patty:

    Lieve Linda, er zijn geen woorden voor wat jij daar voor elkaar krijgt. Keep up the good work!! Dikke knuf, Patty

  • 13 Februari 2009 - 09:32

    Lauri Rijnders:

    Hee Linda !!

    Super te lezen wat je voor je project gedaan hebt :) !! En je hebt nog even te gaan zo te lezen :). Ik ben ondertussen aardig gewend weer,al slaap ik nog steeds ontzettend lang en veel..mede door t feit dat ik niks heb om voor op te staan ;).

    Had jou en Jenn graag bewonderd bij het zingen van jullie liedje, haha..dus zet het filmpje maar erop of mail het me ff door :).
    Groetjes aan iedereen en veel plezier dit weekend!

    Kus

  • 13 Februari 2009 - 11:06

    Roy:

    Hey Lin, echt super allemaal en die blije gezichtjes daar doe je het toch ook voor. :-)Ben trots op je en blij dat al het sponsorgeld erg goed terecht komt. Keep on the good work en njoy. XR

  • 13 Februari 2009 - 13:19

    Betty En Ragnhild:

    Linda, we vinden het super om al je verhalen te lezen. Super wat je allemaal doet voor die kindjes daar! Heel veel plezier nog. Kusjes de buren

  • 13 Februari 2009 - 13:43

    Stichting Muses:

    Wow super dat je je ingezamelde geld zo hebt kunnen besteden! Echt goed! En reken maar dat ze er super blij mee zijn ;) Suc6 nog met de muziekinstrumenten!

    Groetjes Nicole

  • 13 Februari 2009 - 14:20

    Ine:

    Ha Linda,

    Wat leuk om zo te volgen waar je allemaal mee bezig bent en geweldig wat je voor die mensen kunt betekenen. Wil je graag steunen voor de muziekinstrumenten maar waar kan ik iets storten???
    Succes met je vliegreis, zoals je wel zult snappen benijd ik je niet. Geniet en werk ze!
    Heel veel groetjes,Ine

  • 14 Februari 2009 - 16:35

    Daantje:

    Ha Lin,
    Hier ben ik dan eindelijk, helemaal terug uit de kraamtijd en nu ga ik je echt volgen hoor want wat een mooie fotos en super verhalen! Ik zie niet alleen die kinderen glunderen maar jij ook met je pretogen, geniet ervan! Liefs Daantje en natuurlijk een dikke knuffel van Abby!

  • 15 Februari 2009 - 09:34

    Daniël Voets:

    Hoi Linda,
    Geweldig wat jij doet voor die kinderen, dat moesten eigenlijk meer mensen doen. Dat moet toch wel een heel goed gevoel geven, je kunt trots op jezelf zijn meid. We willen je graag € 50,- sponsoren, gaat dit nog? We horen het wel. Heel veel groetjes en een hele fijne voortzetting van je bijzondere reis.

    Daniël, Audrey en Yari Voets en tot horens!

  • 15 Februari 2009 - 12:17

    Ingrid:

    He linda,

    Super dat je die kindjes daar zo blij kan maken!!! Het zijn ook echt schatjes!!

    Goed bezig, ga zo door!!!

    Liefs Ingrid

  • 15 Februari 2009 - 17:08

    Anouk:

    Hi Lin,
    En, is je maag sterk genoeg geweest in dat vliegtuigje? Ben benieuwd.

    Leuk om al je verhalen te lezen en al die lachende gezichten van de kindjes en jou te zien. En goed om te horen dat het geld zo goed is te besteden. Ben benieuwd of het nog gaat lukken met de muziekinstrumenten.

    Met mij alles goed. Ben net terug van een paar dagen skien met Bart in Italie. Was helemaal top. IJskoud (-15 gr. overdag, dus was heel blij met veel en dikke kleding en een muts), maar supersneeuw, prachtige pistes bijna helemaal alleen voor ons en mooi hotel. Heerlijk dus. Helaas morgen weer aan het werk.....:-(.

    Lin, geniet nog lekker van je kindjes en de leuke activiteiten en tot de volgende krabbel.

    dikke kus, Anouk

  • 16 Februari 2009 - 07:31

    Carla :

    hoi lieve linda,ik vind het heel bijzonder dat je zo hard knokt voor met name de achterstands-kindjes.de familie is TROTS op je!!Ik geniet van je verhalen,behalve dan van die cavia,brrrr...De tijd vliegt dus geniet! dikke kus,Carla P.en co

  • 16 Februari 2009 - 07:53

    Manon:

    Ik ben trots op je!
    blijven genieten mop!
    dikke kus non

  • 16 Februari 2009 - 08:45

    Femke:

    Buenas Días mi "hermanita",

    Tu cara irradia en las imágenes! Qué hermosas historias que te dices! Puedo ver que disfrutas de todo! :)

    Ben benieuwd naar de foto's van de tenues!

    kuske

  • 16 Februari 2009 - 12:05

    Nadine:

    Ha Linda,
    Als je we je verhalen zo lezen dan zijn we wel jalours, hoor! Geniet lekker van de tijd en fijn dat je zoveel happy dingen doet.
    Veel plezier en we kijken uit naar meer leesvoer,
    groetjes,
    Nadine, Gert-Jan & Valerie

  • 17 Februari 2009 - 07:38

    Sabine:

    Hee lieve Lin!
    ik moest even een inhaalslag maken met de berichtjes, had ze nog niet gelezen! Ben nu weer thuis, dus alle tijd voor je mooie verhalen en fotos! Super zeg! Ben jaloers!!! geniet er maar van!Echt super dat je zoveel kan doen met je geld! Wat is er mooier dan blije gezichtjes van kinderen??
    ik volg je verhalen vanaf nu! ik ga over een paar dagen nog even terug naar oostenrijk en dan... terug naar Waalre!!!! leuk he?? echt gaaf!
    heeel veel liefs en tot gauw lieve schat!! xxx sabine

  • 18 Februari 2009 - 18:16

    Nicole:

    Hey Lin,

    Wat heerlijk om je verhalen te lezen! Waan me gewoon weer even terug in de tijd..je verhalen herinneren me een beetje aan Guatemala. Is net of ik dan weer even terugben;-)Zo te lezen vermaak je je erg goed. Hoe gaat het met je Spaans? Wat super dat je al zoveel voor de kids hebt kunnen betekenen. Willen ook graag nog een bijdrage leveren, kan dat nog?
    Verder nog even leuk nieuws van onze kant. We verwachten ons 2e kindje in augustus! Gaat super goed tot nu toe. Erg spannend allemaal. Morgen wordt Floortje alweer 1 jaar, dus big party bij ons ;-)!!
    Heel veel plezier weer de komende tijd!

    liefs Nicole (uit Veenendaal)

  • 19 Februari 2009 - 17:38

    Doreen:

    Hoi Linda,

    Wat leuk om al je verhalen te lezen en de foto's te zien. Goed werk doe je daar, zeg, en je ziet er stralend uit op de foto's, leuk om te zien.
    Ik heb afgelopen week nog wat geld overgemaakt op je rekening. Ik hoop dat je de kinderen nog blijer kan maken ermee.
    Geniet er nog van, maar zo te zien, lukt dat al prima!

    veel liefs, Doreen

  • 19 Februari 2009 - 18:23

    Yvonne:

    Hoi Lin,
    Wat gaaf! Goed om te horen en zien dat je het naar je zin hebt! Geniet er maar lekker van.

    Groetjes, ook van Hans

  • 21 Februari 2009 - 12:35

    Leonneke Vd Voort:

    Hoi Linda!

    Via Google vond ik jouw verhalen. (Ik zocht op san nicolas urraca). Ik vertrek namelijk over drie weken richting Peru en ga ongeveer hetzelfde doen als jij...! Ik kom op hetzelfde project. En dat is eigenlijk waarom ik dit nu zit te typen: heb jij tips voor mij? En dan met name over hoe ik me kan voorbereiden op het project, wat voor dingen zijn echt leuk om mee te nemen voor daar? Zijn er dingen die jij achteraf gezien mee had willen nemen? En heb je verder nog praktische tips voor daar?

    Door jouw verhalen heb ik er heel veel zin in gekregen, vind het namelijk best spannend om niet te weten waar je terecht komt, maar als ik jouw positieve ervaringen lees! :)

    Ik hoop dat je me kunt helpen!

    groetjes,

    Leonneke van der Voort
    leonnekevandervoort@gmail.com

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Peru: 2 weken Spaans studeren, 4 weken vrijwilligerswerk in een naschoolse opvang en dan de Inca trail naar Machu Picchu! Vervolgens reizen:-) Bolivia: 3 weken Ecuador: 4 weken Curacao: 1 week

Actief sinds 10 Okt. 2008
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 90093

Voorgaande reizen:

04 Juni 2010 - 09 Juli 2010

Colombia en Panama

17 Januari 2009 - 30 April 2009

Peru, Bolivia, Ecuador, Curaçao en Miami

Landen bezocht: