Een terugblik... - Reisverslag uit Rosmalen, Nederland van Linda Peters - WaarBenJij.nu Een terugblik... - Reisverslag uit Rosmalen, Nederland van Linda Peters - WaarBenJij.nu

Een terugblik...

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

19 Mei 2009 | Nederland, Rosmalen

...bijna 3 weken geleden landde ik weer op Nederlandse bodem...normaal gesproken regent het altijd wanneer Schiphol voor mij in zicht komt. Nu scheen de zon! Letterlijk en figuurlijk een warm welkom thuis!

De eerste dagen stonden in het teken van vele vrienden en familie weerzien. Op 4 mei werd ik 30. Daarna begon het gewone dagelijkse leventje weer...nu ik alweer 1,5 week aan het werk ben, begint mijn 'normale ritme' weer stukje bij beetje terug te keren. Omschakelen en wennen is het zeker. Met name stilzitten op een bureaustoel en me op 1 plek bevinden staan natuurlijk haaks op de afgelopen reismaanden. Niet alle vrijheid hebben, maar weer dealen met verplichtingen.

De laatste dagen van mijn reis heb ik in mijn eentje doorgebracht. Vanuit Lima vloog ik naar Miami waar ik twee dagen bleef. Een dagje South Beach, prachtig strand, een super laatste stapavond en op mijn allerlaatste reisdag nog even de Everglades meegepikt (mangroves/moerasgebied waar o.a. alligators leven!) Het was bijzonder om mijn reis alleen te eindigen, in mijn uppie terug te vliegen naar Schiphol waar ik 3,5 maand daarvoor ook in mijn eentje op het vliegtuig was gestapt.

In die 3,5 maand heb ik ontzettend veel leuke mensen ontmoet, zowel reizigers als 'lokalen'. Mensen maken je reis! Ik heb een enorme variatie aan natuur gezien, heb vele culturele hoogstandjes mogen bewonderen. Vaak krijg ik nu de vraag wat ik het allermooiste vond gedurende deze reis. Voor mij was het mooiste van mijn reis de combinatie van studeren, vrijwilligerswerk doen en reizen in een continent waar cultuur, natuur en een fantastische bevolking samensmelten. Er is niet 1 ding te noemen als hoogtepunt, er zijn vele hoogtepunten: de dankbaarheid van die lieve kindertjes op mijn vrijwilligersproject, de Inca Trail en het bereiken van Macchu Picchu, de overweldigende zoutvlaktes in Bolivia, de jungletrip in Ecuador, de Antilliaanse bruiloft op Curacao...Dieptepunten waren er gelukkig maar enkele: de twee berovingen in Ecuador staan natuurlijk bovenaan dit rijtje dat hiermee ook meteen ten einde is :-)

Ik heb genoten van de vele leuke reacties die ik van jullie kreeg op mijn reisverslagen. Voor mij een teken dat jullie ook van mijn verhalen genoten (al moest je er soms flink wat tijd voor uittrekken...) BEDANKT!!!

En dan nu de allerlaatste fotootjes op deze weblog, teruggaand tot en met het vorige verhaal waar ik me nog in Ecuador bevond...Ben ondertussen druk doende met mijn foto-albums, dat valt nog niet mee! Voor de liefhebbers die na de in totaal 300 foto's op deze site nog niet uitgekeken zijn: het zal nog even duren, maar zodra de boeken klaar zijn, nodig ik je van harte uit voor een foto-kijk-avondje!

De vraag die me nu nog (en mij kennende waarschijnlijk voor eeuwig) rest....
is het echt Oost, West, Thuis Best???!

Tot een volgend reisavontuur ;-)
Ciao, muchas gracias y un beso
Linda
xx

  • 20 Mei 2009 - 08:11

    Yvonne V. Bree:

    Hallo Linda,

    Ik ben erg benieuwd naar je foto's. Jouw barbecue staat trouwens op hete kolen. Die wil graag naar zijn definitieve bestemming!

    We hebben contact.
    Tot snel,

    Yvonne

  • 20 Mei 2009 - 08:44

    Stichting Muses:

    Hola Linda!
    Nou ik heb genoten van je verhalen en van je avonturen en natuurlijk ook de foto's. Dus dank daarvoor! Suc6 met je normale leventje weer en het stilzitten op een bureaustoel..
    Groetjes Nicole

  • 20 Mei 2009 - 09:04

    Patty:

    Je kunt inderdaad terug kijken op een schitterende reis. Onvoorstelbaar waar jij allemaal bent geweest en wat je hebt meegemaakt. Ben wel een beetje jaloers hoor maar ook heel trots op je dat je het gewoon hebt gedaan. Succes met acclimatiseren!!! Liefs, Patty

  • 25 Mei 2009 - 07:29

    Marjo:

    Hey Linda,

    Heb al je verhalen met plezier gelezen. Vooral ook leuk omdat het heel herkenbaar is. Wat je mee hebt gemaakt, maar ook de vragen...wat is het mooiste, en Oost west...... heeeeeeel herkenbaar.
    Succes met het oppakken van het "normale" leven, is ook leuk, maar anders.

    Groeten Marjo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Peru: 2 weken Spaans studeren, 4 weken vrijwilligerswerk in een naschoolse opvang en dan de Inca trail naar Machu Picchu! Vervolgens reizen:-) Bolivia: 3 weken Ecuador: 4 weken Curacao: 1 week

Actief sinds 10 Okt. 2008
Verslag gelezen: 892
Totaal aantal bezoekers 90074

Voorgaande reizen:

04 Juni 2010 - 09 Juli 2010

Colombia en Panama

17 Januari 2009 - 30 April 2009

Peru, Bolivia, Ecuador, Curaçao en Miami

Landen bezocht: