We zitten weer in ons reisritme! - Reisverslag uit Bogotá, Colombia van Linda Peters - WaarBenJij.nu We zitten weer in ons reisritme! - Reisverslag uit Bogotá, Colombia van Linda Peters - WaarBenJij.nu

We zitten weer in ons reisritme!

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

06 Juni 2010 | Colombia, Bogotá

Hola amigos!

Na een lange reis van zo'n 22 uur landden Angelique en ik op zaterdag 5 juni omstreeks 06.00 uur in Bogotá.
Het meest opvallend vonden we meteen de vriendelijkheid en behulpzaamheid van de Colombianen. Geen opdringende taxichauffeurs en geen geschreeuw om onze aandacht; heerlijk!

De hostel die Angelique al op Internet had bekeken en die in haar 'Footprint' aanbevolen werd, bleek een toppertje. Sfeervolle, gezellige backpackers hostel met reizigers van over de hele wereld. Een warme douche deed wonderen. Dus meteen te voet op pad, deze hoofdstad verkennen. Die indruk was in eerste instantie iets minder positief; waar we de bevolking direct omarmden, gold dat niet voor de stad: relatief weinig mooie architectuur, veel armoede en zwervers, viezigheid op straat en op iedere hoek van de straat politieagenten. Dat laatste blijkt bij nader inzien alleen maar prettig. We voelen ons hier veilig, als we in onze reisgids staan te neuzen wordt meteen gevraagd waar we heen willen en of men ons kan helpen.

Mijn Spaans ben ik nog niet verleerd en ook Angelique spreekt al een aardig woordje mee! De douane-beambte op de luchthaven JFK in New York zou versteld staan! Hij vroeg Angelique of ze Spaans sprak en zij zei "Nee". "What the hell ze dan in Colombia ging zoeken???" "Well.....I have her with me", was haar gevatte reactie! ;-)

Bogotá heeft, net als New York, straatnamen met cijfers. Dit leek o zo makkelijk, toch sloegen wij er vrij snel in om in de 'ghetto', de buitenwijk van de stad, te belanden. Rugzak voorop i.p.v. op onze rug en camera vooral IN de rugzak laten zitten, kregen we als advies van enkele lokalen.

Die middag heerlijk in de zon in het groene Parque de la Independencia. Daarna met de Teleférico (kabelbaan) naar 3210 meter gegaan, vanaf waar we een prachtig uitzicht hadden op de in de vallei gelegen stad Bogotá. 's Avonds viel het niet mee een leuk restaurantje te vinden. Veel fastfood en ongezellig ogende eettentjes 'sieren' de stad.

Het wijkje waar onze hostel gelegen is, La Candelaria, is wel erg gezellig en sfeervol. Veel (lokale) studenten en reizigers, dus veel hostels, barretjes en levendigheid op straat. Na 1 warme rode wijn (soort glühwein genaamd perro caliente) hielden we het voor gezien en zijn in een bijna coma gedonderd.

Zondagochtend weer vroeg uit de veren, want we wilden graag de grootste bloemenmarkt van Zuid-Amerika bezoeken. Dit kon het best tussen 05.00 en 10.00 uur. Of het nu kwam omdat het een zondag was, of omdat we er 'pas' rond 09.30 uur aankwamen, geen idee, maar super groot en druk vonden wij het niet. Wel bijzonder dat Colombia, naast drugs, ook de grootste bloemenleverancier uit deze regio is.

Al even bij het busstation geweest om te informeren hoe laat de bus richting San Agustín vertrekt morgen. En jawel, om 07.00 uur....we zitten weer in ons reisritme ;-)!

Vanmiddag het Museo del Oro bezocht, een prachtig museum over de geschiedenis van het goud delven. Met recht bestempeld als één van de mooiste museau in Zuid-Amerika.

Al doen de Colombianen niet mee aan het WK, gek op voetbal zijn ze zeker! Aan Angelique werd gevraagd door twee jongetjes of ze haar voetbalarmbandjes (van de Plus!) niet wilde verkopen....mmm, nee dus!

Vanavond per toeval in onze wijk een erg lekker BBQ-restaurant ontdekt. Jammie. Hier komen we 6 juli zeker terug naar toe! Nu gauw mijn bedje opzoeken, want morgen is het dus op tijd ons bedje uit, om overmorgen de gigantische beelden bij San Agustín (á la Paaseiland) te gaan bewonderen!

Hasta luego!
Un gran beso de Colombia,
Angelique en Linda

• 07 Juni 2010 - 06:13

Hanneke:

He Lin!
    Zit jij gewoon weer in Zuid Amerika! Gelijk heb je. Geniet ervan.

• 07 Juni 2010 - 06:20

Jennifer:

Bonita!! Fijn om te horen dat jullie goed zijn aangekomen en alweer zoveel leuke dingen hebben gedaan. Lieve meiden, geniet er van... Gran Beso Jenn

• 07 Juni 2010 - 06:41

Inge:

Linda! Ga er van genieten daar, samen met Angelique. Dikke kus

• 07 Juni 2010 - 06:41

Christel:

Ha!

Leuk dat je ons weer op de hoogte gaat houden van je avonturen! Da's een aangename afwisseling zo op de maandagochtend (op je werk na een heerlijk zonnig weekend, bah!)...

Heel veel plezier samen en geniet ervan!

Groetjes
    Christian en Christel

• 07 Juni 2010 - 06:49

Manon- Activity Int.:

Hoi Linda!!

Leuk verslag! Ben benieuwd naar al je avonturen in Columbia, ik ga je zeer zeker volgen! Heeeeel veel plezier!!

Groetjes,

Manon
    Activity International

• 07 Juni 2010 - 07:14

Marscha:

Fijn je berichtje! Geniet ervan ;-).

Kus, Marscha

• 07 Juni 2010 - 07:34

Marjan:

Heee Linda!

Erg leuk dat we op afstand weer kunnen meegenieten van jullie avonturen. Geniet ervan!!

Liefs,
    Marjan

• 07 Juni 2010 - 10:58

Yvonne:

Ola! Heerlijk dat jullie weer samen op reis zijn. Geniet er maar lekker van!
    groetjes Yvonne

X

• 07 Juni 2010 - 15:23

Judith:

Hey Linda,

Jullie zijn er al!! Geweldig!! Leuk om weer met je op reis te kunnen zijn! Klinkt als muziek in mijn oren!! hihi
    Maak maar mooie foto's want dan zie ik waar ik ook zoooo graag nog naar toe wil!! hihi

Have fun!!

Groetjes Judith

• 07 Juni 2010 - 18:01

Esmee:

Hee Lin,
    Geniet van je avonturen. Ik zal ze weer volgen! Van het weekend een gezellige en late intrek gehad (helaas zonder jou), maar als je weer terug bent dan zullen we effe plannen, en kom je nog gezellie naar budel.
    dikke kus Esmee

• 07 Juni 2010 - 20:23

Dorien Timmers:

Hoi Linda en Angelique.
    Een hele fijne reisvakantie in Zuid Amerika en hopelijk hoor en zie ik nog leuke verhalen en foto's.
    Denk wel aan onze Oranjehelden op 14, 19 en 24 juni!!!
    Lieve groetjes van Dorien

• 07 Juni 2010 - 23:11

Theo:

Hey meissie (s)!

Mooi verslagje weer! Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Geniet ervan he! Ik kijk alweer uit naar het volgende verslag.
    In Colombia geen cavia op het menu? ;-))))

Have fun, liefs voor jullie allebei!

• 08 Juni 2010 - 06:46

Dorieke:

Hey Linda,

fijn dat jullie goed zijn aangekomen! Heel veel plezier daar, geniet ervan! En misschien ook een beetje uitrusten?? ;-)
    xDorieke

• 08 Juni 2010 - 06:57

Frank:

Het bloed kruipt....
    Zo zie ik je in de stad en zo zit je aan de andere kant van de wereld. Geweldig. We zien je avonturen wel tegemoet.

• 08 Juni 2010 - 09:23

Riet:

Hoi Linda en Angelique

Veel plezier samen. Ik verheug me al op het volgende reisverslag

Groetjes Riet

• 08 Juni 2010 - 11:57

Laura:

Hoi Lin,

Gaaf om je verhaal te lezen... erg herkenbaar tov de rest van zuid amerika. Geniet ervan!

Grt Laura

• 08 Juni 2010 - 14:25

Jolanda:

Hoi Linda, ik had je nog geen goede reis gewenst, dus: een hele goede reis en heel veel plezier (en doe een beetje voorzichtig :))! Groetjes, jolanda, rens en julie

• 08 Juni 2010 - 15:49

Sabine (Waalre):

Haaaa meissies!!!
    wat een schitterende verhalen weer! heerlijk om te lezen!! en ik kan t maar niet genoeg herhalen: DOEN JULLIE VOORZICHTIG ;-)))))

heeel veel liefs van mij!!!!

• 09 Juni 2010 - 07:14

Hein (Tilburg):

Dag Linda, ik geloof dat de start van jullie reis al heel prettig is gelopen en ben benieuwd wat voor leuke belevenissen er nog volgen. Ik kijk al uit naar onze kennismaking met heel veel (sterke)verhalen. Een fijne reis verder en pas goed op jezelf. Groetjes van Hein en ook van Iet natuurlijk.

• 09 Juni 2010 - 14:17

Rob:

Leuk verhaal zus! Mooi dat jullie het goed maken :). Ik zal je voetbalstanden z.s.m. invullen! Kreeg vanmorgen post van de receptie, dus Eric was het toch nog komen afgeven!

Groetjes

• 09 Juni 2010 - 19:47

Siets:

Hey lieve Lin,

Ben toch blij dat je lekker aan de empanadas zit in plaats van cavia :-)

Ik kijk uit naar je volgende verhaal!!

xx
    Siets

• 09 Juni 2010 - 19:47

Japie En Dineke:

leuk om te horen dat jullie het zo goed maken en wat een verhalen Kijk in ieder geval maar goed uit en geniet ervan.vele groetjes van ons

• 09 Juni 2010 - 19:52

Eric:

hey schatje,
    heel fijn dat alles goed gaat alleen jammer van dat slechte bereik daar want ik ben dol op sms,n dat weet je.kijk ook uit naar je volgende verhaal en foto,s.10 foto,s is wel weinig hoor...geniet ervan ,dikke kus Eric

• 10 Juni 2010 - 07:48

Carla Peters:

hee linda, we letten even niet op en het is al weer zover..zit je weer aan de andere kant van de wereld!Gelijk heb je,geniet met volle teugen,en zorg goed voor jezelf! we volgen je graag.Dikke kus,vic en ik

• 12 Juni 2010 - 18:56

Pa En Ma:

hallo vakantiegangers. hier een berichtje van ons.Hoe gaat het? het is nu zaterdagavond, dus had ik tijd om een mail te sturen.De konijntjes zitten nog buiten en hebben het goed naar hun zin.We hebben er al weer een weekje hard werken er op zitten.Vanmiddag zijn we even naar tuinstel wezen kijken maar wat we mooi vonden zat levertijd op en was pas half juli te krijgen, dus dat is balen.En hebben jullie het goed naar jullie zin.Als ik jullie verhalen lees zijn jullie al weer helemaal in goede doen.Ik hoop dat jullie wel goed uit kijken en niet iedereen vertrouwen.Nog veel plezier en heel veel groetjes van ons allemaal. x x x

• 13 Juni 2010 - 17:30

Pa Frans:

Hallo wereld reizigers. Je eerste foto's zijn er al. Ik volg jullie via Maps earth en zie dat jullie door een pracht land reizen. Alleen boven Salento hangen veel wolken waar de grote palmbomen niet doorheenkomen. geniet er van. wacht op reisverslag 2 en wat meer foto's. als je tenminste kan e-mailen. groetjes van poes en mij.

• 14 Mei 2016 - 03:14

Paul Peters:

Hoi zusje,

Bijzonder en emotioneel zeg, deze verhalen lees ik nu voor het eerst. 1 juni ga ik naar Colombia en Panama, met jouw lonely planets! Ik ga vele van jouw plekken bezoeken en zal aan je denken.

Dikke kus van je broertje.