Nog 4 dagen... - Reisverslag uit Rosmalen, Nederland van Linda Peters - WaarBenJij.nu Nog 4 dagen... - Reisverslag uit Rosmalen, Nederland van Linda Peters - WaarBenJij.nu

Nog 4 dagen...

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Linda

13 Januari 2009 | Nederland, Rosmalen

....dan gaat mijn avontuur beginnen! De laatste loodjes zijn zwaar. Flinke verkoudheid (bijna) achter de rug en nu een allergische reactie opgelopen met enorme jeuk. Als ze me zaterdag maar toelaten in het vliegtuig;-)

Zaterdag 17 januari a.s. vertrek ik dus voor 3,5 maand naar Zuid-Amerika. Ik start met 2 weken Spaanse les, ga vervolgens 4 weken vrijwilligerswerk doen (beide in Cusco in Peru) en aansluitend ga ik rondreizen door Peru (o.a. Inca Trail), Bolivia, Ecuador en als afsluiter een week Curacao.

De gegevens van het project waar ik vrijwilligerswerk ga doen zijn ondertussen bekend:

Project: San Nicolas de Urraca

In this after school project about 40 children between (4-16 years) find a shelter. Most of them are from very poor families where unemployment, alcoholism and abuse are common problems. Children come to the project in the afternoon, to play games, do homework, learn a bit of English or play soccer. Every week they get a free hot shower.
Between mid December and March public schools in Cusco are closed and much more children attend the project. During this time the project is open in the mornings as well.
Activities: Help children with their homework, organize creative activities, teach English and play soccer.

Als je al leest dat deze kinderen iedere week gratis een warme douche krijgen in het tehuis, kun je nagaan dat ze daar dus echt weinig tot niks hebben. Dankzij vele gulle gevers heb ik op dit moment al 1485 euro aan sponsorgeld opgehaald! Wat een geweldig bedrag waarmee ik hopelijk iets blijvends kan nalaten aan de kinderen uit het weeshuis. Zaken waar ze na mijn vertrek ook nog profijt van hebben.

Ik hou jullie via deze site op de hoogte van de besteding van het sponsorgeld aan het project. Bij deze alvast super bedankt!!

  • 13 Januari 2009 - 19:51

    Harro En Els:

    Hi lieverd, wij zijn jaloers op jou! Heel, heel veel plezier en geniet er van. Tot over een maand of wat!

    X H&E

  • 13 Januari 2009 - 19:52

    Henk:

    Van harte beterschap.
    Ik hoop dat we nog wel met z,n allen kunnen lunchen.

    Groetjes

    Henk

  • 13 Januari 2009 - 19:52

    Henk:

    Van harte beterschap.
    Ik hoop dat we nog wel met z,n allen kunnen lunchen.

    Groetjes

    Henk

  • 13 Januari 2009 - 20:34

    Wendy:

    Hee lieve Lin,
    Tjee, ook nog een allergische reactie! Nou, hopelijk heb je daar dan nergens meer last van, maar heb je hier alles gehad! Nou zusje, aftellen geblazen. Succes met de laatste dingen en het pakken en ik zie je gelukkig zaterdag nog even op Schiphol. En we bellen van de week nog wel hè.
    Kus Wen

  • 13 Januari 2009 - 20:50

    Wim Louwers:

    Linda, heel veel succes en ik zal je reis volgen via dit medium.

  • 13 Januari 2009 - 20:58

    Kitty De Preter:

    Hi Linda, een geweldige reis toegewenst. Mocht je dochter Birgit tegenkomen "ergens"in Latino America, doe ze mijn groeten. By the way: hoe valt er te sponsoren ?

  • 13 Januari 2009 - 21:40

    Ivo:

    Geweldig plan Linda!

    Je doet goed werk, dat weet ik zeker.
    Jouw partyvrienden volgen je en we wachten op je! We vieren het met een feestje als je terugkomt.
    heel veel plezier y cuidado he!
    x

  • 13 Januari 2009 - 22:05

    Yvonne:

    Hoi Linda!
    Nogmaals, wij wensen jou een geweldige reis!!
    Leuk je zo te kunnen volgen.

    Groetjes Hans en Yvonne

  • 13 Januari 2009 - 22:13

    Anouk:

    Lin, geniet nog even een paar daagjes van de goede zorgen thuis, je boterham met hagelslag en pindakaas en je bedje met dekbed. Dan ben je zaterdag weer helemaal fit en kan je grote avontuur beginnen! Spannend!

    Misschien tot zaterdag op Schiphol!

    liefs, Anouk

  • 14 Januari 2009 - 07:41

    Albert:

    Eindelijk gaat het avontuur beginnen. Veel plezier in Zuid-Amerika en geniet ervan.

  • 14 Januari 2009 - 07:45

    Evelien:

    Spannend! Geniet er van en ik ben erg benieuwd naar je verhalen!

    liefs, Evelien

  • 14 Januari 2009 - 08:15

    Marjo:

    He Linda,

    Ik ga je volgen!

    Heeel veeeel plezier, lekker genieten.
    X Marjo

  • 14 Januari 2009 - 08:26

    Miranda:

    Ha die Linda,

    Onvoorstelbaar nog maar 4 dagen... Ik hoop dat je dan weer helemaal fit en opgeknapt bent.
    Wat een heftig project waar je naar toe gaat. Zal wel een cultuurshok(je) worden. Neem je je voetbalschoenen mee?
    Ik wens je een supergoeie reis en een fantastische tijd in Zuid Amerika. En ik volg je natuurlijk.

    Heel veel groetjes
    Miranda

  • 14 Januari 2009 - 08:35

    Inge:

    Hi lieve Linda!

    SPAN-NEND! Ècht aftellen nu.. doe het deze week wat rustig aan, zodat je helemaal fit het vliegtuig in kan stappen!
    Ik ga je volgen hoor!

    KUSKUSS

  • 14 Januari 2009 - 08:49

    Yvonne Van Bree:

    Hé Linda,

    Bedankt voor je groeten die ik vandaag via Carola kreeg. Van haar hoorde ik dat je gisteren erg beroerd was. Gaat het al wat beter? Zorg wel dat je zaterdag een beetje fit het vliegtuig in gaat. Zo'n lange reis lijkt me behoorlijk vermoeiend.

    We houden contact!

    Groetjes Yvonne

  • 14 Januari 2009 - 09:42

    Judith:

    HAI Linda, gister al gedag gezegd maar nog even een berichtje... Heel veel plezier op je superspannende onderneming! Succes in het weeshuis, het zal ongetwijfeld indrukwekkend zijn. Wat goed zeg dat je dat doet! Stuur me even je bankgegevens dan sponsor ik je ook!! Ben altijd erg voor zulke goede daden. Nogmaals, geniet en ik zie je in mei! Lieve groet van Judith.

  • 14 Januari 2009 - 10:43

    Daniël Voets:

    Hallo Linda,

    Wij wensen je vanuit Maasbracht veel succes en plezier met deze tocht. We vinden het prachtig dat je dit gaat ondernemen. We zijn zeer benieuwd naar het verloop van je werk en reis.
    Oh,bijna vergeten. Bij ons is gezinsuitbreiding op komst, wordt in juli verwacht.

    Heeeeeeeeeel Veeeeeeeel groeten uit Maasbracht!!!!!!!!

    Yari,?????,Audrey en Daniël Voets

  • 14 Januari 2009 - 10:53

    Roeland,Ellen,kinder:

    Nou Lin,
    Nog even en dan wordt het echt genieten!!
    Goede reis alvast en heeel veeel plezier!
    Wij lezen graag je verhalen.
    Groetjes en tot "snel"!

  • 14 Januari 2009 - 12:22

    Mo:

    Lieve Lin,
    Heel veel plezier en succes! Geniet van je spannende reis!
    X Mo

  • 14 Januari 2009 - 13:18

    Ingrid:

    He Linda,
    Doe het deze week nog een beetje rustif aan, zodat je zaterdag helemaal fit het viegtuig in kan stappen en je geweldige avontuur tegemoet kan gaan.
    Nogmaals heel veel plezier en we gaan je volgen en zullen je op hoogte houden van alle ontwikkelingen vanuit ons kleine kikkerlandje!
    Liefs Ingrid

  • 14 Januari 2009 - 19:37

    Theo:

    Hey Lin,

    Ook hier: een waanzinnig mooie reis toegewenst, in alle opzichten.

    Ik ga je volgen lieve meid

    X

  • 14 Januari 2009 - 20:24

    Peter:

    He Nichtje,

    Beterschap de laatste dagen zodat je zonder hoesten proesten en krabben aan je nieuwe avontuur kunt beginnen.
    Goede reis, heel veel plezier en geniet van alle nieuwe ervaringen die je op doet!

    Peter

  • 14 Januari 2009 - 20:38

    Erna:

    Que lo pases bien!
    Cuidate! un beso, Erna

  • 14 Januari 2009 - 20:44

    Alone:

    He Linda,

    Het gaat er bijna van komen. Heel veel plezier in Zuid-Amerika.

    groetjes Alone

  • 14 Januari 2009 - 21:33

    Jane:

    Hey Linda,

    Super veel plezier wens ik je toe in Zuid-Amerika, maar dat gaat vast lukken!

    Hopelijk knap je snel weer op!

    Greetz Jane

  • 15 Januari 2009 - 08:34

    X:

    test

  • 15 Januari 2009 - 08:54

    Wilma En Claudia :

    Hoi lieve Linda,

    Eindelijk een berichtje van de Bossche kant. Hopelijk ben je weer goed opgeknapt voor je zaterdag in het vliegtuig stapt. Wel heel spannend dat je zo helemaal alleen op pad gaat, maar wij vinden het een te gek idee dat je daar ook nog voor die arme kindertjes gaat zorgen. Fantastich gewoon!!
    Wij wensen je een hele goede reis toe en proberen zo veel mogelijk contact met je te houden.

    Heel veel lieve groetjes van Claudia en Wilma (Servicepunt Sport en Bewegen)

    (PS. na terugkomst spreken we ecccchhhttt iets af, oké? Wilma)

  • 15 Januari 2009 - 09:23

    Patty Verhagen:

    Heej Linda, wat een geweldig bedrag heb je ingezameld zeg voor het goede doel. Is bij jou wel in goede handen. Ben benieuwd waar je ze allemaal mee blij gaat maken daar. Geniet ervan, reis ze, werk ze, goede doel ze, vakantie ze en pas goed op jezelf. We zullen je op de voet met grote belangstelling en interesse volgen. Liefs Patty en Karel Xxx

  • 15 Januari 2009 - 14:31

    Thijs:

    Hee Linda,

    Overmorgen is de grote dag, huh! Als ik het zo lees klinkt het goed, heftig, maar interessant.

    Have fun op je reis en zorg maar dat je levend terug komt.

  • 16 Januari 2009 - 18:38

    Gerrie:

    Hee beste en lieve Linda!
    Nog enkele uurtjes en dan begin je aan je reis waarin je al heel veel uurtjes voorbereiding hebt zitten!
    Geniet van alles en vertel over een goeie 3,5 - 4 maand alles wat je mee hebt gemaakt maar eens tegen mij onder het genot van een lekker drankje!!
    Een kei goeie reis en vakantie gewenst! Veel succes!
    Liefs, Ger

  • 16 Januari 2009 - 20:29

    Laura:

    Hoi Linda,
    Heb even bij je in de klas op het Rodenborch gezeten en las van je wilde plannen op hyves. Spannend wat je gaat doen in Zuid-Amerika, maar wil je even heel veel plezier en succes toewensen! Lijkt me super! Ervaring om nooit te vergeten.
    Groetjes Laura

  • 17 Januari 2009 - 16:24

    Anouk:

    Hi Lin,
    Als je dit leest, ben je als het goed is al aangekomen. Hopelijk heb je een goede reis gehad en voelde je je vanmorgen toen je het vliegtuig instapte beter dan de afgelopen dagen. Sorry dat ik niet meer naar Schiphol ben gekomen om je uit te zwaaien, is er niet van gekomen.

    Sterkte met acclimatiseren na je lange reis en ik wacht met spanning op je eerste bericht.

    liefs, Anouk (en Bart)

  • 17 Januari 2009 - 20:11

    Buddy:

    Dag maatje,

    Ik heb je al per hotmail een bericht gestuurd. Ik hoop dat je dat gelezen hebt. Zo niet dan hierbij nog een keer;
    heel veel succes en ik weet zeker dat je er goed werk gaat doen.

    greets your buddy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Peru: 2 weken Spaans studeren, 4 weken vrijwilligerswerk in een naschoolse opvang en dan de Inca trail naar Machu Picchu! Vervolgens reizen:-) Bolivia: 3 weken Ecuador: 4 weken Curacao: 1 week

Actief sinds 10 Okt. 2008
Verslag gelezen: 361
Totaal aantal bezoekers 90088

Voorgaande reizen:

04 Juni 2010 - 09 Juli 2010

Colombia en Panama

17 Januari 2009 - 30 April 2009

Peru, Bolivia, Ecuador, Curaçao en Miami

Landen bezocht: